February 17, 2012

EJDERHA DÖVMELİ KIZ

  No comments    
categories: 
İsveçli yazar ve gazeteci Steig Larsson'un, aylarca 'Çok Satanlar' listesinden inmeyen Millenium üçlemesini geçtiğimiz sene bir çırpıda bitirmiş, filme uyarlandığını öğrendiğimde de merakla beklemeye başlamıştım. David Fincher yönetmenliğinde filme çekilen, üçlemenin ilki olan Ejderha Dövmeli Kız'ın ABD-İsveç versiyonu (bir de 2009 Almanya yapımı olan versiyonu mevcut, fakat onu henüz izlemedim) geçtiğimiz haftalarda Türkiye'de vizyona girdi ve tek kelimeyle, harikaydı!! Kitap uyarlaması olarak çekilen en başarılı filmlerden olduğunu düşünüyorum. Genelde, her uyarlama filmde, kitapta önemli yer tutan, ama filme dahil edilmeyen bir takım detaylar olur. Fakat çoğu filmde bu detaylar yanlış/eksik seçilir ve seyirci, kitapta hissettiklerini filmde bulamaz ve hayal kırıklığıyla ayrılır salondan. Bu film bana kesinlikle o duyguyu yaşatmadı. Aksine, kitabı okurken hayal ettiklerimi, görsel bir formata sokmak istesem, ancak bu kadar olurdu, diye düşündüm! Gerek girişteki etkileyici jeneriği, gerek oyuncaların başarısı, gerekse hikayenin akışı, dört dörtlüktü! 



0 comments:

Post a Comment