November 10, 2014

Dugunde Nikah Sekeri Yerine Alternatifler

  No comments    
categories: ,
nikah sekeri yerine alternatif - fidan bagis - cekul
Dugunlerde alisilagelmis olan, misafirlere, icinde 3-4 adet badem sekeri olan kucuk kutular, keseler, kafesler, narlar gibi ufak hediye ve anilar verilmesi. Gayet dekoratif oluyor, masalarda guzel duruyorlar, katiliyorum. Ama ote yandan, cevremde yuzlerce dugune gitmis olan kisiler olmasina ragmen, kimsenin evinde bu hediyeleri sakladigini gormuyorum. Kaldi ki, burada evlerine kadar goturmus olduklarini varsayiyorum. Bircok kisi, ozellikle de beylerin hic ilgisini cekmiyor bu cicili bicili seyler. Dolayisiyla konuklarinizin yarisi zaten koydugunuz hediyelikle ilgilenmedi bile, hatta dugunden ayrilirken masada biraktilar. Diger yarisi da aldi yanina, ama belki evinde bir sure tuttuktan sonra yine bu grubun da yarisi cope atiyor o guzel hediyeleri. 

Faydali, duyarli birsey yapmak gercekten oyle zor degil aslinda. Dugun sektoru zaten biraz cope para atma hali. Neresinden faydaya cevirebilirsek kardir diye bakiyordum basindan beri. Kendi dugunumuzde  nikah sekeri vermek istemedigime emindim ve diger alternatifleri epeyce arastirdim. Ozellikle istedigim, misafirlere birer fidan veya birer sukulent hediye etmekti, boylelikle herkesin hem bir agaci olur, hem de bir canliyi yetistirme hissininin keyfini yasarlar diye dusunuyordum. Bunu detayli arastirdiktan ve cevremdekilerle fikir alisverisinde bulunduktan sonra, fiziken fidani verdigimizde herkesin onu ekeceginin de garantisi olmadigini ve eger fidanlardan biri bile cope giderse cok daha fazla uzulecegimi fark ettim. Boylelikle, fidani fiziken vermektense, misafirlerimizin her biri adina bagis yapip, onlara da bu bagis icin birer sertifika vermenin daha mantikli olduguna karar verdik. CEKUL'e yaptigimiz bagis ile 7 Agac Ormanlari'nda yuzlerce agacimiz oldu, o kadar daha mutlu oldum ki anlatamam. 

Dugunde sertifikalarla karsilasan misafirlerimizden ise harika tepkiler, defalarca tesekkurler aldik. Sertifikalarin masalarda kalmasi da boylelikle hic sorun degil, cunku zaten agaclariniz ormanda yerini aldi, dunyamizi guzellestirmeye basladi bile!

Eger siz de agac veya bagis alternatiflerini dusunecek olursaniz:

CEKUL 7 Agac Ormanlari 
TEMA Vakfi'na bagis
Nikah fidani 
WWF bagis
nikah sekeri yerine alternatif - fidan bagis - cekul

0 comments:

Post a Comment