July 22, 2013

San Fransisco, California

  No comments    
categories: , ,
Yazmaya öyle bir ara verdim ki, tekrar başlamak hiç düşünmediğim kadar zor oldu. 
Projeler, finaller, işle ilgili sıkıntılar derken, gündemdeki bombalarla birlikte normal tempomum ve moralimin oldukça dışına çıktım epeydir. Tartışacak, yazacak çok şeyim, dilimin ucunda birikmiş sayısız söz var. Ama bunları kendime saklayıp, hayatımda bir takım yeni değişikliklerin ilk adımını attığımı (en azından atmaya yakın olduğumu) hissettiğim şu günlerde, iş hayatına başladığımdan beri yaptığım en uzun ve dolu tatili anlatmak, güzel yerlerden bahsetmek istiyorum. 

Ailenin 5 üyesi nadiren bir araya gelebiliyoruz; belki yılın yalnızca birkaç günü diyebilirim. Bu yüzden, 2013 yılı izinlerimi aileye ayırıp, oldukça spontane bir karar ve planla, California'ya gitmeye karar verdik. Bir akşam pilatesten çıktığımda, San Fransisco gidiş, Los Angeles dönüş biletleri alınmış, toplam 11 günlük bir tatil planı yapılması için babamdan çağrı gelmişti! Hal boyle olunca, buyuk bir heyecanla, San Fransisco ile baslayip, araba ile California'nin meshur State Route 1 denen unlu otoyolundan Los Angeles'a kadar cesitli duraklar yaparak inmeyi kapsayan bir plan hazirladim. 

Niyetim, tatil boyunca yaptigimiz duraklarin hepsinden ayri ayri post'larda bahsetmek (umarim usenip yarida kesmem) ve bugun San Fransisco'yla basliyoruz!


Planimizda beni en cok heyecanlandiran ve merak ettigim durak sanirim San Fransisco'ydu. Burada gecen onlarca film izlemis, yuzlerce haber/yazi okumus ve defalarca, hayatimin bir doneminde 'acaba orada yasasam mi' diye kendime sormusumdur. 

Detaya girdikce cok farkli notlar aktarmak mumkun, ama oncelikle, genel gozlemim, diger Amerika sehirlerden cok cok farkli bir karakteristige sahip (ki pek cok sehir gorme firsatim oldu simdiye kadar). Nasil anlatmali tam bilemiyorum ama, Amerika'nin diger sehirlerinden belki daha az sistematigi olan, daha kendine ozgu ve bohem bir sehir. Belki fazla bile enternasyonel (ozellikle cok fazla Cinli var), cok fazla kulture ve cesitli insana ev sahipligi yapan bir yer. Sehirdeki tum parklarda Cinliler'in (ozellikle yasli Cinliler'in) cilginca spor/dans/hareketler yapmasina, sehir merkezinin en buyuk ve populer caddesinde yuzlerce evsizin sokaklara yatakhane modeli yayilmalarina - hatta uyusturucu satisina bile belki denk gelebileceginiz, 50 metre otede ise dehset luks bir bina veya devasal bir firmanin onunden gecebileceginiz, her kosesinde bir film sahnesi cekilmis cok ilginc bir sehir. Kesfetmek icin daha uzun vakite ihtiyac oldugu asikar, ama orada oldugum 2,5 gun boyunca herseyi sindirmeye calistim. 

Gitmeden once arastirip bazi yerleri belirlemistim:
* Golden Gate Bridge (haliyle liste basi!) 
* Golden Gate Park
* California Academy of Sciences
* Coit Tower - Telegraph Hill (400 merdivenlik bir inisi var - veya kendinize zorluk cikarmak isterseniz cikis da olabilir)
* Lombard Street
* The Painted Ladies
* Union Square
* Sausalito (harika bir yer - huzurlu bir sahil kasabasi - aksam yemegi icin gidilmesi tavsiye olunur)
* Pier 39 / Fisherman's Wharf
* Alcatraz (malesef bilet bulamadigimiz ve cok vaktimiz olmadigi icin gidemedik)
* Cable Car (Tramvaya binme deneyimini oldum olasi yasamak istiyordum ve oldu. Ancak goturdugu mesafe oldukca kisa ve kisi basi $6 - fiyatini gorunce dudagimiz ucukladi acikcasi (biz koca bir aile olarak tramvaya binince cok mantikli olmuyor, taksi haliyle cok daha makul))
* Ghirardelli Square - meshur Ghirardelli cikolatalarindan yemek lazim (bu arada cikolatalar her yer satiliyor, sadece almak icin gitmeye gerek yok)
* SF Chinatown'un cok meshur oldugunu okumustum (sehirdeki buyuk Cinli nufusunu dusununce daha iyi anladim sebebini) ve mutlaka Cin yemegi yenmesi tavsiye ediliyordu - otel resepsiyonundan aldigimiz tavsiye uzerine Chinatown'da Oriental Pearl Restaurant'a gittik (disaridan pek ic acici gorunmese de ici gayet hos ve hatta luks bir lokanta) ve Cin yemekleri tavsiyesi veren kisilere icimden tesekkur ettim ^^.

Son notlar: Sehir COOOK soguk. Hava durumu 25-26 gosterse de cok soguk olabiliyor! Yani gunes var ve icinizi isittigi zamanlar da oluyor, ancak ruzgar eserse (Aman Allah'im nasil birseydi o) resmen can acitiyor. Bir aksam yemege ciktigimizda taksi beklerken usudugum kadar az usumusumdur - ki Kanada'da 4,5 sene yasadim!! Sanirim lahana gibi kat kat giyinmek ve cantada daima bir polar ve kalin bir sal tasimak iyi bir fikir olacaktir.

Olur da bir gun giderseniz, bolca yuruyup bolca yokus cikacaksiniz, rahat ayakkabilar yol arkadasiniz olsun! 
Yazilacak cok sey var, kisa tutmaya calisiyorum, yoksa bu yazi hic bitmeyecek! :)

{Meshur yokuslu sokaklarindan biri}
{Telegraph Hill'den Bay Bridge} 
{Coit Tower'dan Alcatraz manzarasi}
{Meshur Ghirardelli Cikolata fabrikasinin oldugu yer} 
{Kadife gibi dokusu olan muhtesem agaclarin bazilari}
{Onlarca filmin cekildigi meshur Mel's Diner}
{Meshur Lombard Street - yani nam-i diger "The Crookedest Street"}
{Limanda saglikli atistirmalik istiyorsaniz boyle muthis bir cozum var - bu is fikrini Turkiye'ye tasimayi dusunuyorum, harika birsey!! Sokakta yuruyorsunuz, aciktiniz, saglikli birseyler yemek istiyorsunuz. Meyva aliyorsunuz, harika. Simdi yikayacak yer sorunu var. Yani artik yok, cunku adamlar yikamak icin arkaya cesme koymus. Yalnizca cesme de degil, meyvanizi cikolataya banmak istiyorsaniz, efendim yanina granola istiyorsaniz falan, o da var.)
{Menudeki HERSEYIN (tatlisi da dahil olmak uzere) sarimsakla yapildigi restoran}
{The Painted Ladies - Sari olan ev Full House dizisinin, onun iki solundaki ev (yanilmiyorsam buydu) ise Mrs. Doubtfire filminin cekildigi evlermis}

0 comments:

Post a Comment