February 25, 2013

NE VAR NE YOK

  No comments    
categories: ,
Okulun baslamasiyla bloga yazma araliklarimin acilmasi bir oldu elbette. Tum bos vakitlarimi tiklim tikis doldurma huyum beni su siralar biraz yormaya basladi; bugun Duygu'nun dedigi gibi, yine denize cikip kurek cekesim var. 
Mesguliyetler bir yana, neler var, neler yok:


Bilgisayarimda uzundur durup 'beni dene' diye goz kirpan P90X'i deneme tesebbusum bugune tekabul etti. Cok guzel basladi once, 'vaay', dedim, 'bu is olacak galiba'. Surdurebilecegimden emin olmamakla birlikte, kendimce duzenli seanslar ile spor salonuna gitmeden (yazin okul bitene kadar en azindan) formda kalabilecegimi tam dusunuyordum ki... ilk yarim saatin sonunda kollarimi titrer ve basimi zonklarken buldum. Birden kalp atislarim cok hizlandigindan olabilir ama spor yapmaya aliskin biri olarak vucudumun bu kadar dagilmasina sasirdim. Bugunku skorum yarim saat anlayacaginiz. Denemelerim surecek; ama su anda biraz korktum. Programi tamamlayanlarin once - sonra fotograflarina bakip tekrar gaza gelmem dilegiyle.
Consumer Behavior dersimde onerilen, Malcolm Gladwell'in BLINK adli kitabini aldim, basladim. Konu cok ilginc; tam bana gore. Blink, aslinda bir konuyla ilgili ilk birkac saniye icerisinde vardigimiz kaninin, dusunup tasinip 10 dakika sonra varacagimiz kaniyla ayni olacagini savunuyor. O anlik sezgisel tepkimizin kontrol edilebilir ve karar vermek icin dogru yolu gosterebilecegini anlatiyor. Yani aslinda bir nevi dusunmeden dusunmus olmak ve bu dogrultuda hizli karar vermek. Karar verme mekanizmalarimizi ve tuketim aliskanliklarimizi yorumlamak icin harika bir kaynak. 

Saat 21.00'de NTV'de Oscar Toreni'nin tekrari var. Sabah 6da kalkmam sebebiyle, gecenin yarisindaki canli yayini izleyememistim. Simdi ekran basina hoop!

0 comments:

Post a Comment