March 11, 2013

HASTAYDIM AMA...

  No comments    
categories: ,
Persembe aksamindan beri usutme mi grip mi ne oldugunu bilmedigim bir hastaligin pencesindeyim. Hala da tam olarak gecmis degil, ama su anda kendimi (en azindan dune gore) cok daha iyi hissediyorum. Etrafta herkes kirmizi burunlu, makyajsiz ve hasta. Bahara bu vaziyette geciyoruz galiba toplu olarak. 
Basliktan da goruldugu gibi, hastaydim ama... bu beni durduramadi. Cuma aksami da Cumartesi aksami da disaridaydim ve yeni yerler kesfediyordum! Neredeyse ise ilk basladigim zamanlardan beri arkadaslar Yenikoy'deki Takanik Balikcisi'ndan soz ediyorlardi. Yenikoy'e gitmem, balik cok essiz benzersiz olmadigi surece pek mumkun degil acikcasi. Bu yuzden yalnizca duymakla yetiniyordum. Ta ki gecen sene Suadiye'de evimin yakinlarina acilana kadar.

Ocak ayinda SehirFirsati'nda bir kuponunu gormemle almam bir olmustu. 2 kisilik kupon 58 TL ve menude: corba, 1-2 cesit meze/tursu, ara sicak, salata, sececeginiz bir balik, tatli ve bir de mesrubat vardi. Acikcasi normalde levregin bir porsiyonu ortalama bir balikcida bile 25 TL civarinda oldugu icin, butuun bu sayilan yemeklere kisi basina 29 TL vermek cok ucuz geldigi icin kupona resmen atlamistim. Kupon ile gidilen restoranlarda hayal kirikligina ugrama fobim (daha once oldu) oldugu icin biraz endisem vardi ama merak icindeydim. Takanik bizi acaip sasirtti ve cook guzel bir yemek ve mutlu midelerle ayrildik restorandan. Hayatimda ilk kez balik corbasi yedim ve muthisti. Salata, ivir zivir ve baligin kendisi de super lezizdi. Belki gecenin benim icin en keyifli yani da, yemekten sonra gelen (4 tatli arasindan seciyorsunuz) tazecik revaniydi. Annem eskiden sik sik yapardi ve cok severdim. Ama yillaaardir yemedigim bir tatli revani. Cok nostaljik hissettim ve bir kirinti bile kalmayana kadar yedim. Afiyet oldu.
Balik sevenlere tavsiye ederim. Restoran super, kupon da cok uygun ve 3 gun daha aktif. 31 Mart'a kadar da kullanabiliyorsunuz. Ben de tekrar mi alsam diye dusunmuyor degilim!
Cumartesi aksami ise liseden arkadaslarimla, internette guzel yorumlar okudugum ve hafta boyunca cok buyuk merakla bekledigim, Kumbaraci Yokusu uzerindeki Cochine'e gittik. Kumbaraci Yokusu, Istiklal civarinda en sevdigim sokaklardan biri olmakla beraber, sokak uzerindeki pek cok kafe/restorana bayiliyorum. Cochine, Vietnam-Fransiz mutfagi olarak geciyor ve Turkiye'deki Vietnam mutfaginin nadir, hatta tek temsilcisi olarak acilmis. Oncelikle sunu soylemeliyim, restoranin ici harika. Dekor ve los isik harika. Masalar farkli farkli ve cok guzel. Kocaman bir kitaplik ve somine, keyifli bir muzik var arka planda. Fakat yemekler konusunda hayal kirikligina ugradigimizi soylemeliyim. Zaten cok gec gittigimiz icin gec siparis verdigimiz yemekler (9'da siparisler verilmisti ve bir an once istedigimizi soyledik), hem birbirinden farkli zamanlarda geldi, hem de saat 11'e on kala hala yemek bekliyordu birkacimiz. O kadar uzun uzun bekledigimiz ve gecenin korunde ancak yiyebildigimiz yemekler ise hic de aman aman degildi. Acikcasi, Kanada'da 5 dakikada hazirlayip pakete koyan fast food'cu Thai Express bile bu luks restorandan cok daha guzel yemek yapiyordu. Hal boyle olunca ve fiyatlar da minimum 25 TL ve uzeri olunca, dekoru ve ambiyansi ne kadar begensek de, bir daha gidecegimizi pek sanmiyorum. Bu arada bizim icmeye firsatimiz olmadi ama kokteyllerle ilgili fiyat bilgisi olmasi adina, kokteyller de 25 TL'den basliyor ve artiyordu. Early Grey Martini'sinin cok guzel oldugunu okumustum ama dedigim gibi deneyemedim. Eger siz gider de cok begenirseniz, soyleyin, bir de ona sans vermek icin tekrar gideyim. 

0 comments:

Post a Comment