November 9, 2014

Bebek Isi Bir Tarif: Firinda Tatli Patates

  No comments    
categories: ,

Bugun Turkiye'de ilk kez tatli patates bulmanin heyecani ile Migros'tan aldigim gibi eve gelip tarifleri biraz karistirdim, hemen baligin yanina birsey sectim. Corba, yemek, cips, tatli gibi her turlu forma donusturulebilen, vitamin B, C, demir, potasyum, magnezyum gibi pek cok besin degeri acisindan super faydali ve diyetlerde sikca onerilen bir sebze kendisi. Yabanci kaynaklarda tariflerine sikca rastlar, ancak burada bulamazdim. Ta ki bugune kadar! Lakin, firinlayip icini actiktan sonra buyuk bir hayal kirikligi oldu, cunku Migros'ta tatli patates diye satilan sey, bildigimiz normal patatesin sekerlisi gibi. Ne rengi turuncu, ne tadi yurtdisindan bildigim tatli patatesin tadiyla ayni. 

Yine de tarifi birazcik uyarlayarak pisirdim; sonuc guzel oldu ama normal siradan patatesle daha guzel olacagina karar verdim. Eger deneyecek olursaniz bence oylesi daha lezzetli olacaktir. Cok da kolay ve et yemeklerinin, baligin yanina super gider, benden soylemesi! 

Malzemeler:
*Istediginiz sayida patates (ben 3 kullandim)
*Yarim bardak kadar sut
*Deniz tuzu
*Sarimsak tozu/rende sarimsak
*Paprika
*Rende kasar/cedar
*Uzerine serpistirmek icin bir avuc dereott/maydanoz/taze sogan

Patatesleri guzelce yikadiktan sonra 5-6 yerinden bicak batirip 200 dereceye isitilmis firina veriyoruz. 40-50 dk pisirdikten sonra cikarip ikiye kesiyoruz, iclerini bir kasik yardimiyla kabugundan ayirip ayri bir kaba aliyoruz. Sutu dokup iyice yumusatip catalla eziyoruz. Tuzladiktan sonra kasikla tekrar patates kabuklarinin icine dolduruyoruz ve uzerine sarimsak, tekrar tuz, paprika ve baska istediginiz baharatlari serpiyoruz. En son rende peynirleri gezdirip yesillikle kapanisi yapiyoruz ve bu sefer 175 derecelik firinda 15 dakika daha pisiriyoruz. 
Ta-taam! Oldu bitti! Super lezzetli, saglikli karbonhidratiniz :)


0 comments:

Post a Comment