April 15, 2012

KURU MEYVELİ ENERJİ DOLU MUFFİN'LER

  3 comments    
categories: 
Bugunki kürek antremanı için hazırladığım bol enerjili muffinler, en sevdiğim malzemelerle doluydu. Her ne kadar söz konusu olan şey kek oldugunda cok seçiçi olmasam da, icinde kuru meyve, sebze ve fındık, ceviz gibi şeyler olanları çok daha fazla seviyorum sanırım. Yapılışı normal bir keke göre daha uzun sürse de, muffinlerin süper lezzetli ve doyurucu olduğunu söylemeliyim! 

Gerekli malzemeler:
*2 1/4 cup kendinden kabaran un (ben Doygun'un tam buğday ununu kullandım ve ayrıca kabartma tozu kullanmadım, problem olmadı. Fakat dilerseniz 1 tatli kaşığı kadar kullanabilirsiniz: ben bir sonraki yaptığımda kullanmayı düşünüyorum.)
*1 cup yoğurt
*3/4 cup yulaf ezmesi
*12 adet hurma
*115 gram kadar tereyağı
*3/4 cup ceviz
*1 orta boy havuç
*1/2 cup sarı üzüm (sultaniye)
*2 buyuk yumurta
*1 tatli kaşığı tarçın
*1/2 cup karışık çekirdek içi (ben file findik kullandim)
*1/2 cup kahverengi şeker
*tuz

Cup ölçüleriniz yoksa, 1 cup = 1 dolu su bardağı olarak alabilirsiniz. Veya su websitesinden de ölçülere bakabilirsiniz.

Yapilisi:
 Bir kabın içinde, birer yemek kaşığı şeker, yulaf, bıçakla küçülttüğünüz ceviz ve file bademden koyup elinizle karıştırın. Bu kısım, muffinlerin üzerine serpilmek için kullanılacak. 

Büyükce bir diğer kabın içerisinde, unu, kalan şekeri, yulafı, küçültülmüş cevizleri, üzümleri, file bademleri, tarçını, bir çimdik tuzu ve bıçakla küçük parçalara kestiğiniz hurmaları hafifce karıştırın.

Tereyağını küçük bir kapta eritin ve önce iki yumurta ile iyice karıştırın. Yoğurtu da ekleyip, çatal yardımıyla iyice karışmalarını sağlayın. 

Kuru malzemelerinizin olduğu kabın içine havucu rendeleyin. Son olarak da, yağ, yumurta ve yoğurtlu karışımı dökün ve tüm malzemeleri karıştırın. Fazla karıştırmamaya özen gosterin, hazır olduğunda hala hafif unlu görünüyor olabilir. 

Iki kaşık yardımıyla kağıt muffin kaplarının içine kek karışımınızı doldurun. Üzerine, en başta hazırladığınız üst malzemeden serpiştirin ve önceden 200 derecede ısıttığınız fırına verin. Toplam pişme süresi 20 dakika alıyor. Kabarık ve üstleri altın sarısı olduğunda kürdan testi yaparak emin olabilirsiniz. 

Afiyet olsun!






3 comments:

  1. muhteşem! takipe alıyorum sizi.
    sevgiler
    gorki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkür ederim, sevindim!
      Görüşmek üzere,

      Delete
  2. Hımmm tam benlik ! Çok hoş :)

    ReplyDelete