February 9, 2015

Mahallede Ne Var Ne Yok, Hepsi Yelp'te!

  No comments    
categories: , , ,
Yelp kesif - Istanbul Unveiled - Film Gosterimi - Cihangir Palas
Bilmedigim bir yerlere gidiyorsam, etrafta neler var, nerede ne yenir, ne icilir, bir ihtiyac oldugunda nerede market, kuafor, elektrikci vs. bulurum diye ilk yaptigim sey internette arama yapmak. Istanbul'a ilk tasindigimda bu bilgilere nasil ihtiyac duydugumu size anlatmam mumkun degil! Mahalleyi tanimiyorum, dukkanlari bilmiyorum; ofiste herkese sorular sorup duruyordum su nerede bu nerede, diye. Hal boyle olunca, ben bu bilgiye nasil ulasma ihtiyaci hissediyorsam, baskalari da hissediyordur diye dusunuyorum. Dolayisiyla, ben bir yerleri kesfediyorsam veya orayla ilgili soyleyecek birseyim varsa, baskalari da ihtiyaclari oldugunda faydalanabilsinler diye cesitli platformlarda yazmaya/anlatmaya ozen gosteriyorum. 

Daha yaygin olarak Turkiye'de bilinen, 2008 yilinda kurulan Mekanist (ki artik Mekanist Hintli bir firma olan Zomato tarafindan satin alindigi icin icin ismi degisecektir) ve 2011 yilinda Turkiye pazarina oyunlastirilmis sistemiyle hizli bir giris yapan Foursquare, mekan yorumlari yapabileceginiz, okuyabileceginiz, fotograf paylasabileceginiz ve check-in yapabileceginiz platformlar. Ben size, kendim yakin zamanda tanistigim bir platform ve topluluktan bahsedecegim: Yelp!
Yelp kesif - Burrito shop - meksika yemegi
Amerika'da kullaniminin ne kadar yaygin oldugunu bildigim ve kendim de yurtdisindayken kullandigim bu sistem, Turkiye pazarina 2012 sonunda girdi ve kendini, mahalledeki kucuk isletmelere kadar her yeri arsivleyen, tanitan ve destekleyen bir firma/uygulama olarak konumladi. Bu anlamda kendini bence diger platformlara gore biraz ayri tutuyor. Kullanmaya ve diger Yelp'cilerle tanisana kadar acikcasi digerlerinden veya internette yorum yapabilecegim herhangi bir baska adresten cok farki yoktu benim icin. Fakat Aralik'ta uye olduktan kisa bir sure sonra sayfayi kurcalarken bir etkinliklerine denk geldim. Bagdat Caddesi'nde, Burrito Shop diye daha once hic gormedigim bir yerde, Meksika Gecesi! "Enteresan, hadi gidip bir deneyelim" dedim, iki arkadasimi da kaptigim gibi hem tanismaya, hem de Turkiye'de cok iyi Meksika yemegi yapilmadigi icin merakla burritoyu test etmeye gittim. :) 

Cok keyifli gecen ilk etkinligin ardindan tanistigimiz arkadaslarla eklestik, bir sure online olarak irtibatta kaldik, derken, gecen hafta da gelen davete Baris'la birlikte, bu sefer nasil degisik bir aktivite planladi acaba Gulfem diye merakla gittik. :) Cihangir'de, benim bayildigim turden yuksek, oymali tavanli, koyu parke dosemeli guzel bir salonda, Serif Yenen'in yarattigi C.I.P (Cultural Interactions Point)'te, Istanbul Unveiled belgesinin gosterimine gittik. Istanbul'un yalnizca tarihi yerlerini gostermek yerine, bir takim kulturel veya Turkiye'ye ozgu aktiviteleri de deneyen (oryantal, baklava yapimi, hamam gibi) ve roportajlar yapan Amerikali bir turistin deneyimlerini iceren, eglenceli bir film. Istanbul'la ilgili gosterilecek cok daha fazla sey oldugu kesin, ama bir yandan da 1 saatlik film icin Istanbul cok uzun ve dolu bir sehir, o yuzden cok elestirel olmamaya calisiyorum. :) 

Lafi toparlayacak olursam, mahallenizi, sehrinizi tanimak, tanitmak, ayni zamanda yeni insanlarla tanismak, Yelp'cilerle kaynasmak icin siteyi ziyaret edip biraz gezinmenizi oneririm. Ozellikle yasadiginiz yerde yeniyseniz veya cok iyi bilmiyorsaniz oldukca yol gosterici olabilir. Benim kullanmaktan cok memnun oldugum ve tanidigima cok sevindigim insanlar oluyor her etkinlikte. Sizin neden olmasin? :)
Yelp'le kesif - Discovering with Yelp

0 comments:

Post a Comment